روحانيات

الأحد، 13 يناير 2013

مرسقلاطى

مين اللى قال اسكت تعيش
طنش تعيش اكتر

هــو فى ثورة ولا مفيش ؟..
هى موته ولا اكثر؟

اه ياحكومة مابتختشيش
وبــ 600 عورة

عصر محاكم التفتيش
وبتجهض الثورة

شبعنا ياخويا مـ التطنيش
ومين عـ الذل راح يقدر

احنا سوادنا لون ورنيش
ولون بشرتنا راح يظهر

فــا متقوليش تتعدل .. هتتقندل ..
والاخوانى يتحنجل

جايب الموت .. حامل توابيت ..
ويحش شبابنا.. بالمنجل

ومين هيهش ثورتنا ..
دى فرحتنا .. وهى بايدها لمتنا

كنا اعداء ومختلفين
رجعنا ل_ حضنها ... بتنا
.
لخص ولم اوراقك منيش راضى
هتضيع وقتى عـ الفاضى

ويريت تكرمنا بفراقك .. وتنسانا..
وبلاش تزعل القاضى

وانا عصبى وانا هادى
وانا شهيد الحب لبلادى

جوه الضلمة هـا تلمحنى
طول مالظلم فى بلادى

انا عفريت على الاسفلت
بضرب برودكم .. اتكحلت

غاز ورصاص مبيهزش ..
بحبال الموت انا اتمرجحت
..
ايا مسمار ايا مصدى
أكيد هتهدك الدقـــــات

عاملى فيها زعيم صايع
وانت عايش دور شحات

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق