روحانيات

الخميس، 29 سبتمبر 2011

القصة الاولى


والله يا حواء والله زمان
اصل الفرقة دى م الطغيان
فاكرة يا حواء وفاكرة زمان
فاكرة الشجرة تحت الضلة
ياما شبعنا هناك احضان
ياما جرينا وياما لعبنا
وياما هربنا من الرحمن


فاكرة لما كان بينادى
واحنا ف قمة الغليان
كنا بنعمل مش سامعين
ومش عاوزين نلبى نداء

كنت انا حاير
معرف طاير؟
ولا انا ماشى فوق الماء

فاكرة يا حواة اول بوسة
كانت بوسة ...يااااااااه
جابت رعشة وقلنا الاه
  ولو نتعب كنا ننام
حتى نكمل فى الاحلام
وفى احلامنا كنا ... يااااه
وكنا برضو بنقول ....الاه
ولما بنتعب كنا بنصحى
من نفسينا او على صوت الله


والمرة دى صحيت على صوتك
قمت لاقيتك عند الشجرة
وقبل ما اصرخ واقول حواء
شفت ف ايدك نص الثمرة
قلت يا حسرة ضاعت حواء
لازم تنطردى من الجنة
وانا لا هفرح ولا هتهنى


خدت بايدى النص التانى
قلت انا برفض اعيش وحدانى
وبرفض انك تطرد حواء
لو عاوز ممكن بالقوة


فجأه لاقيت اتنين خراتيت
واحد اهبل والتانى عبيط
بيقولو يالا ياكتاكيت
لم عزالكم واطلعو برة
فجأه لاقيتنى برة الجنة


وقبل ما اصبر ولا استنى
بسرعة لاقيتنى بقول لله
اية يعنى تطردنى من الجنة؟
وازاى جنة ومن غير حواء؟
بكرة انا ارضى هتصبح جنة
طول ماانا ايدى فى ايدك حواء
والرجلين هتدب بقوة
برفض انك تطرد حواء

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق