روحانيات

الأحد، 5 فبراير 2012

قمر ف العالى


ياريتك بنت عمى
ودمك هو دمى

كنت اجيلك حد البيت
واكلم كمان امى

واقولها انى حبيت
كلمى لى قوام عمى

واجيب الورد ف ايدى
واقولك يا حلوة شمى

...

يا بنت الغالى يا بيبا
قمر ف العالى وحبيبة

تملى ف بعدى سكنانى
مهما تطول الغيبة

...

يا ضمانى فى كل دروب
يا وخدانى عاشق موهوب

انا ساكن حراب دربك
لكن دربك مليه الطوب

...

حبك ده دينى وانتشر
وانا الرسول وانتى البشر

ماشى ابشر انا بحبك
وانشر خلاصك فى البشر

...

جمالك انتى جمال الحور
بركة ونور

حبك خلى القلب يثور
ويعدى السور

حبك خلى القلب يطير
ويفيض بعبير

صوتك زى صوت عصافير
وكلك خير

...

حبيبة وهى عنوانى
وعرفانى

حبيبة وساكنة شريانى
وسكنانى

وغسلانى ورويانى
بماء تانى
ماء غير لى ألوانى

...

انتى الطريق
رغم المشى شيلانى

اوفى صديق
رغم الغربة فكرانى

...

انا ف البعد وحدانى
مليش تالت
مليش تانى

انا ليا حبيب بيغيب
ومهما يغيب
ده جاى تانى

انا ليا حبيب بيميل
جميل
والحسن ربانى

...

ياريتك بنت عمى
ودمك هو دمى

يا بنت الغالى يا بيبا
قمر ف العالى وحبيبة
 
 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق