روحانيات

الثلاثاء، 11 أكتوبر 2011

يالهوى عليكى ياحنة

يالهوى عليكى
بدوب فيكى
وعشان عنيكى
سهرت الليل
وعلشان اشوفك
شوفت الويل
ودوقت المر
ومهما تغيبى مستنيكى
انشالة تغيبى مليون دهر
انا هستنى ومش هتململ
حتى ان غبتى طول العمر
وايه يعنى لما استنى
انا حبيبتى تستاهل
واصل الحب مش بالساهل
ولا بالساهل نجيب المهر
ومهما تعبنا ييجى ميت شهر
اصل مهر حبيبتى انا غالى
والله عشانها ابيع راسمالى
ده انتى يا حنة والله حبيبتى
ونفسى تكونى ام عيالى
عودى يا حنة وانا اوريكى
وانا اخليكى فى نن عيونى
ومهما يكون مش هتهونى
ولا هتكونى ف النسيان
حبك ده مخلوق للذكرى
خليكى فاكرة
انى بحبك ومليش غيرك
وانى يا حنة قلبى اسيرك
لحد ما تيجى وتضمينى
واخدك فى ايدى لحد الهضبة
ده احنا بنينا هناك هيكلنا
وهناك صلينا وهناك ركعنا
وفضلنا نصلى لما شبعنا
بكرة تعودى ونروح تانى
وميبقاش القمر وحدانى
نقعد انا وانتى نعاتب فية
ونخلية يضحك من تانى
ونفتكر ايام البعد

ايام الغربة
ويا كل ظروفنا الصعبة
ونقول والله كانت ايام
كان الشوق فيها بركان
وكان القلب ميبطلش
صراخ ونواح ...من كتر جراح
بعدك عنى 
اكمنى انا قلبى ميتحملش
فراق احبابو

وادى اللى نابو
عودى ياحنة علشان خاطرى
اديكى عارفة ان مليش غيرك
كتر خيرك حاسة بحالى
وشافقة عليه 

عودى ياحنة
وخودى عنيا







ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق